Vette folks, please allow us a few more Turkish posts here
We have to get this Vette working properly
Benim tahminim "Oksijen Sensörlerinizin" arızalı olduğu. Bunlar sizin arabanızda kaç tanedir bilmiyorum. Bende 3 adet vardı ve arızayı gidermek için hepsini değiştirdim. Bir daha da ne tekleme kaldı ne SES arıza uyarısı
Oksijen sensörlerinin sanırım her 25 - 30,000 milde değişmesi gerekiyor.
Olay şu... Adım adım anlatmaya çalışayım:
1. Arabayı motor soğukken çalıştırdığınız zaman O2 sensörleniniz hemen devreye girmez (O2 sensörleri egzos gazının ısısı ile belirli bir hararete gelince çalışmaya başlar). Motor normal ısısına erişinceye ve O2 sensörleri ısınıncaya kadar motor "open loop" çalışır. Yani gaza ne kadar basarsanız o kadar hava ve yakıt motora aynen gider.
2. Oksijen sensörleri çalışma ısısına erişince motor "closed loop" çalışmaya başlar. Yani siz ayağınızla gaza basarsınız ama olay burada bitmez. Artık devrede bu sensörler de vardır. O2 sensörleri egzos gazının içindeki oksijen miktarını ölçer (ismi üstünde "oksijen sensörü" zaten). Egzos gazındaki oksijen miktarına göre sensörler ECM'e (engine control module) daha fazla yakıt veya daha çok yakıt göndermesi için sinyal gönderir. ECM de aldığı bu sinyale göre enjektörlerin açık / kapalı periodlarını ayarlayarak motora daha az veya daha fazla yakıt gönderir.
3. Doğal olarak motor soğukken O2 sensörlerinden bağımsızdır ve sorunsuz çalışacaktır. Ama O2 sensörleri arızalı ise (ki bu gayet normaldir, değiştirilmeleri gerekiyor periyodik olarak) çalışma ısısına eriştiklerinde egzos gazındaki oksijen miktarını yanlış ölçerek gereğinden fazla veya az yakıt gönderilmesine neden olurlar ve motorunuz ambale olur...
Beni konu hakkında uzman sanmayın lütfen. Ankara'daki ustanın aklı basmayınca oturup kendim araştırdım. Kendin pişir kendin ye derken öğrendim ben de
Sevgiler,
Selim